قديم منذ /04-20-2012, 07:36 PM   #6

محمد كمال المحامي
مدير المنتدى

الصورة الرمزية محمد كمال المحامي

محمد كمال المحامي غير متواجد حالياً

تقييم المستوى : 14

افتراضي رد: طريقة صيانة البندقية جامو cf-30

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة compact مشاهدة المشاركة
بندقية دقيقة جدا فى نشانها و بلا ارتداد يذكر و عتلة و قليلة الاعطال جدا ... فيها كل مميزات البنادق الانجليزى و الالمانى الغالية جدا و كمان وزنها اخف منهم بكتير

سى اف 20 و سى اف 30 و مش الرويال خالص ... هى البندقية المفضلة للكثيرين فى اوروبا , بأقولك اوروبا لان الناس دى عندها بدائل كتير فى بنادق الصيد بالذات

انا شخصيا كان عندى 2 سى اف 20 ديلوكس و بعت واحدة منهم و اللى اشتراها عايش فى فرنسا اصلا و عارف قيمتها كويس و اشتراها بعد يوم واحد من عرضها للبيع و تريجر كان مستغرب جدا من سرعة البيعة و من نوعية المشترى اللى مفاصلش معاه فى جنيه لانى كنت بقوله البندقية مش حتفضل 5 ايام و حتكون اتباعت و هو كا بيعارضنى عشان سرعتها كانت 205 متر\ثانية على الجهاز و الكتالوج كان تقريبا 190 متر\ثانية و السعر المطلوب يجيب بندقيتين هاى باور و قلتله فى ناس غاوياها و بتدور عليها و مش موجود منها جديد فى المحلات دلوقتى , البندقية دى بتمن بندقيتين كرال تركى زيرو من محل

زى ما ابو محمود قال أول مرة يفضل صنايعى يفكها مهما كان نوعها عشان التخزين الغلط اكيد حينشف السوستة و ممكن الجلبة تكون رطبت

كلم تريجر يوصفلك طريق محمود شلبى بالضبط لانه كان عنده قريب و بيشكرلى فيه جدا و فى اسعاره و حاول تقابله قبل ما تروح لمحمود شلبى يديلك شوية شحم ازرق تحطه فى البندقية و انا واثق ان محمود شلبى او اى صنايعى بنادق بيفهم لو شاف الشحم ده مش حيسيبك فى حالك الا ما تقوله جايبه منين
والله يا جنرال رفعت من روحي المعنوية

انا كنت ناوي ابيعها لكن بعد كلامك ده الفكرة اتلغت تماماً

انت عارف يا جنرال مقدار ثقتنا فيك لأنك مصدرنا للمعلومات الثقة

و جزاكم الله خير يا جنرال

توقيع محمد كمال المحامي :

لو عايز حسنات ادخل هنا
http://www.quraaan.com/

لا للصيد الجائر .... لا لتدمير البيئة

The Following 3 Users Say Thank You to محمد كمال المحامي For This Useful Post:
Compact (04-21-2012), kefafy (04-21-2012), Trigger (04-27-2012)